topmeny

Johnson & Johnson

Om Johnson & Johnsons sortiment av kontaktlinser, historia och populära produkterJohnson & Johnson är inte bara ett av världens största företag, det är också ett av de mest respekterade, beundrade och betrodda. I en omfattande amerikansk undersökning, som syftade till att kartlägga landets största företag ur ”ryktesperspektivet”, så krossade Johnson & Johnson konkurrensen på samtliga punkter och tog hem förstaplatsen med god marginal. Med i undersökning var exempelvis andra välkända varumärken såsom Google, Facebook, Citigroup, General Motors med flera. JNJ har under flera årtionden legat på Fortune 500 listans topp-50.

Vad gäller segementet för konktaktlinser har JNJ länge varit en av marknadens mest dominerande och pådrivande krafter, inte minst inom den tekniska utvecklingen. JNJ utvecklade till exempelvis världens första mjuka endagslins samt världens mest sålda mjuka endagslins, Acuvue, som idag har ersatt med den minst lika populära Acuvue 2.

Genom åren har ett stort antal kundundersökningar visat Johnson & Johnsons kontaktlinser är starkt förknippade med positiva produktegenskaper såsom komfort, kvalitet och trygghet.

Koncernens huvudkontor ligger i New Jersey, USA. I bolaget ingår ungefär 250 dotterbolag med verksamhet i över 57 länder och produkter som säljs i över 175 länder. Johnson & Johnson globala försäljningen av läkemedel lång på ungefär 65 miljarder dollar under 2011. Bland företagets varumärken Johnson & Johnsons återfinns många välkända namn. Bland konsumentprodukterna kan nämnas Tylenol medicinerna, Johnsons bebisprodukter, Neutrogena hud- och skönhetsprodukter, Clean & Clear ansiktstvätt och, givetvis, Acuvue kontaktlinser.

5 Toppsäljande kontaktlinser från Johnson & Johnson


1-DAY ACUVUE ENDAGSLINS
Denna prisvärda endagslins blev snabbt en storsäljare när den lanserades för ett par år sedan och det finns inga tecken på att efterfrågan minskar. Sannolikt ligger en stor del av populariteten i mångsidigheten. Detta är en endagslins som inte kompromissar med vare sig kvalitet, komfort eller synskärpa.

  • Linstyp: Endagslinser | Läs mer om 1-Day Acuvue

  • ACUVUE 2 VECKOLINS
    Den här populära kontaktlinsen är förstås en ytterligare förfining och utveckling av förlagan Acuvue. Tiden var mogen, och tekniken var tillgänglig, för Johnson & Johnson att ta fram en ny, bättre och mer tekniskt avancerad lins. Resultatet blev Acuvue 2, en produkt som sedan lanseringen snabbt blev en av världens mest sålda veckolinser.

  • Linstyp: Veckolinser | Läs mer om Acuvue 2

  • ACUVUE ADVANCE
    Namnet till trots finns det inget avancerat med den här kontaktlinsen, åtminstone inte bemärkelsen användning och bekvämlighet. Däremot så har Acuvue Advance en avancerad funktionalitet på så vis att den snabbt och effektivt lindrar problematiken med torra och trötta ögon. Tack vare det återfuktande materialet i Hydraclear är detta en typ av konktaktlins som med lätthet bärs under dygnets alla timmar.

  • Linstyp: Veckolinser | Läs mer om Acuvue Advance

  • ACUVUE BIFOCAL
    En kontaktlins som står för ny, modern teknik av högsta klass. Så kan möjligen Acuvue Bifocal beskrivas. Här talar vi om en så kallad progressiv lins, vilken syftar till att hjälpa ögats orientering på både nära, mellan och långt håll. Detta är också innebörden i ”Bifokal”, vilket innebär att kontaktlinsen är konstruerade för två fokus ; att se bra både på långt och kort håll!

  • Linstyp: Veckolinser | Läs mer om Acuvue Bifocal

  • ACUVUE OASYS
    När Johnson & Johnson designade Acuvue Oasys var det med avsikt att ta fram en kontaktlins av toppmodernt snitt, speciellt anpassad för att syresätta ögat optimalt. Detta är med andra ord en utmärkt lins för dig som kämpar med torra ögon. Fler användare vittnar om att Acuvue Oasys gjort det möjligt att bevara såväl fukt som bekvämlighet i miljöer som man tidigare hade problem i.

  • Linstyp: Veckolinser | Läs mer om Acuvue Oasys

  • Acuvues tävling 1-Day

    Citat från hemsidan:

    Utveckling, tillväxt och förändring är nyckelord för allt företagande, men på Johnson & Johnson kan man lägga till ett ord: beständighet. Företaget vilar i dag på samma grund som det gjorde 1943, när dåvarande styrelseordföranden Robert Wood Johnson skapadebolagets credo, om företagets ansvar och åtaganden mot omvärlden.

    Comments are closed.

    Powered by WordPress. Designed by WooThemes